17. Co dělat, když se balíček z AliExpressu vrátí zpět do Číny

31.5.2019 Jak na AliExpress

Jednou z často kladených otázek uživatelů AliExpressu je “Jak sledovat cestu balíčku?” nebo “Jak zjistit, zda balíček už dorazil?”. Někdy ale může nastat jiný scénář - balíček je na cestě zpět k prodejci do Číny.

 

 

 

 

Co to znamená?

Tato situace může nastat v několika případech:

  • V balíčku se našly zakázané produkty
  • Doručovací adresa byla chybná
  • Balíček dorazil na poštu a byl zde uložen více než 30 dní

Předcházení je klíčem

V první řadě je velmi důležité se řídit následujícími tipy, aby jste se podobným situacím vyhnuli:

  • Řádně specifikujte a vždy překontrolujte doručovací adresu
  • Vždy se snažte sledovat cestu vaší zásilky pomocí sledovacího čísla a pokud je balíček uložen na poště, běžte ho co nejdříve vyzvednout. Občas se stává, že není možné cestu balíčku sledovat. V takovém případě se doporučujeme o doručení balíčku jednou týdně informovat na poště.
  • Neobjednávejte zakázané produkty

*Podrobné informace ke sledování zásilek najdete ve článku: 6. Sledování zásilky z AliExpress

Co dělat, pokud je balíček zaslán zpět do Číny?

V tomto případě vám nezbývá nic jiného, než otevřít spor. Pravděpodobně už totiž nebude možné dostat balíček s objednaným zbožím zpět, protože celní správa a poštovní služby se s takovým případem asi jen těžko vypořádají.

Vyplnění reklamačního Formuláře

Nejdříve je nutné v sekci “All Orders” vyhledat nedoručený produkt a kliknout na tlačítko “Open Dispute” (otevřít spor).

Zoom gallery

Otevře se vám detail objednávky. Zde je nutné opět kliknout na tlačítko “Open Dispute”.

Zoom gallery

V prvním kroku reklamace zvolíte možnost “Refund only” (pouze vrátit částku) a AliExpress vás přesune do reklamačního formuláře.

Zoom gallery

(Screenshot vyplněného formuláře najdete pod popisem jednotlivých kroků)

I want to apply for: Refund only   -   Žádám: Pouze vrácení částky

Kolonka je již předvyplněna z prvního kroku reklamace.

Did you receive the item? No   -   Obdržel/a jste produkty? Ne

Produkty jste neobržel/a, zvolíte tedy možnost “No” (ne)

Reason for refund request - Logistics tracking problem - Package was returned to seller by shipping company

Důvod reklamace - Problémy se sledováním zásilky - Balíček byl vrácen lodní společností

Refund amount   -   Požadovaná částka k vrácení

Požadujte plnou uhrazenou částku. Nezapomeňte ji zadávat v dolarech.

Please write your request detail   -   Napište detaily vašeho požadavku

U podobného problému doporučujeme použít větu: “I want to receive a full refund. Thank you”  (Požaduji vrácení celé částky. Děkuji)

Upload Evidence - Nahrát důkaz

Po kliknutí na tlačítko “Browse” můžete připojit k žádosti screenshot dokazující neuspěšné doručení balíčku a jeho následovný návrat k prodejci do Číny. Jestliže podobný důkaz můžete poskytnout, rozhodně toho využijte.

Zoom gallery

Řešení problému mimo AliExpress

Prodejce vám může nabídnout uzavření sporu s tím, že vám objednávku opětovně zašle nebo vrátí peníze mimo AliExpress. Doporučujeme vám na podobné nabídky rozhodně nepřistupovat. Jakmile totiž jednou spor zrušíte a přistoupíte na finanční vyrovnání mimo nákupní platformu, AliExpress vám již nebude poskytovat žádnou ochranou.

Obchodníci se těmito nabídkami snaží vyhnout placení komisí AliExpressu. Navíc vám může být zablokován váš nákupní účet, jelikož je finanční vyrovnání mimo nákupní platformu přísně zakázáno.

Pokud budete opatrní, trpěliví a dodržíte naše doporučení, AliExpress v drtivé většině případů rozhodne ve váš prospěch. 

 

Aliexpress.com > Jak na AliExpress > 17. Co dělat, když se balíček z AliExpressu vrátí zpět do Číny