7. Reklamace objednávky

12.3.2019 Jak na Aliexpress

Reklamace na Aliexpressu - otevření sporu

Pokud vám objednávka nedorazí, nebo se zbožím z jakéhokoliv důvodu nejste spokojeni, můžete ho u Aliexpress prodejce reklamovat. V tomto článku si ukážeme, jak na to.depositphotos_206611608_m-2015.jpg

Balíček by vám měl dorazit v ochranné lhůtě “Purchase protection”, která začíná běžet od zaplacení a následné odeslání objednávky. Pokud se již blíží její konec, balíček vám stále nepřišel a z informací o doručení vyplývá, že pravděpodobně již nedorazí (nebo jste nespokojeni se zbožím), můžete s prodávajícím otevřít spor tlačítkem “Open Dispute” (Spor je možné otevřít ještě 15 dní po vypršení ochranné lhůty).

V naší modelové objednávce vidíme aktivní tlačítko otevření sporu a ochrannou lhůtu, která nám vyprší za 9 dnů, 18 hodin a 23 minut. Zboží z objednávky nám dorazilo, ale v poškozeném stavu - otevřeme tedy spor s  prodejcem přes tlačítko "Open Dispute"

Zoom gallery

Poté se nám zobrazí veškeré zboží z objednávky kvůli výběru konkrétního produktu k reklamaci. V naší objednávce je pouze 1 produkt, který vybereme zaškrtávacím tlačítkem a opět klikneme na tlačítko “Open Dispute”.

Zoom gallery

Zobrazí se nám 2 možnosti:

Refund Only: požadavek na vrácení celé, nebo částečné částky za zboží, které nebylo dodáno, neodpovídá popisu, dorazilo poškozené apod.

Return Goods: tuto možnost využijete, pokud prodejci chcete vrátit zboží zpět, ale pozor: za vlastní náklady.

Doporučujeme využívat pouze možnost “Refund only”.

Zoom gallery

Po kliknutí na “Refund Only” se vám zobrazí krátký formulář, ve kterém popíšete z jakého důvodu požadujete vrácení částky.

Vyplnění reklamačního formuláře:

(Screenshot obrazovky s vyplněným formulářem je vložen na konci článku)

*Tip: Pokud angličtina není vaše silná stránka, doporučujeme přeložit AliExpress do češtiny. Jednotlivé body v dotazníku se totiž mění v závislosti na tom, jak se vaše objednávka vyvíjela.

1) I Want to apply for : Refund only - Vyžaduji: Vrácení peněz

Tento bod dotazníku je již předvyplněný dle toho, zda jsme vybrali tlačítko vrácení peněz nebo vrácení zboží.

2) Did you receive the item? Yes/No - Dorazila vám objednávka? Ano/Ne

Zaškrtnete podle aktuální situace. V našem ukázkovém případě produkt dorazil, zvolili jsme tedy "Yes".

3) Reason for refund request - Důvod požadavku reklamace

V rolovací nabídce zvolíme jednu z následujících možností:

  • Product not as described - Produkt neodpovídá popisu
  • Quality problems - Nekvalitní zboží
  • Damaged goods - Poškozené zboží
  • Quantity shortage - Množství doručených produktů neodpovídá objednávce
  • Received counterfeit goods - Padělané zboží
  • Problems with the accessories - Problémy s příslušenstvím

My jsme zvolili možnost “Damaged goods” a na základě toho se nám zobrazila další rolovací nabídka, která upřesňuje důvody naší reklamace:

  • Scratched - Poškrábané zboží
  • Product arrived damaged - Produkt dorazil poškozený
  • Damaged packaging - Poškozené balení

Naše zboží dorazilo poškrábané, zvolili jsme tedy možnost “Scratched”.

4) Refund amount - Částka, kterou požadujete vrátit

Náš produkt dorazil mírně poškrábaný, budeme tedy po prodejci požadovat pouze částečnou sumu. Částku vypisujeme v dolarech a místo desetinné čárky je nutné použít tečku.

5) Please write your request detail - Prosíme uveďte detaily požadavku reklamace

Zde je možné uvést detaily k reklamaci, vzkaz s dalšími návrhy pro prodejce apod. My v komentáři prodejce prosíme, aby se podíval na přiloženou fotografii poškozeného zboží.

6) Browse - Procházet

Po kliknutí na tlačítko je možné vložit do reklamace maximálně 3ks fotografií. Každá z nich může mít až 2 MB.

7) Add video - přidat video

Do reklamace je možné přidat také video s maximální velikostí 500 MB.

Po vyplnění všech potřebných informací reklamaci (spor) odešleme tlačítkem “Submit” (Podat reklamaci).

  Zoom gallery

 

 

 

Aliexpress.com > Jak na AliExpress > 7. Reklamace objednávky